Spring naar inhoud

Shoot me

4 september 2013
tags:

Hardlopen daar knapt een mens van op. Blij dat ik tussen de media-bedrijven door vanochtend een blokje om kon gaan, na afloop voelde ik me stukken beter. Net genoeg ruimte in m’n hoofd om adequaat te reageren op de rappe vragen van Isabelle, presentator van het OmroepWest radioprogramma Isabelle fixt het wel. Live op de radio vanwege de zwerfafvalreis die over 2,5 week van start gaat. De dag ervoor werd ik ‘uitgehoord’ door drie aardige PR-experts van wiens diensten ik kort gebruik mag maken wat gaat leiden tot een multifunctioneel persbericht en meer van dat fraais. Een avondje skypen met de liefste website-bouwer van de hele wereld, leuk én uitputtend. Afspraken met tandarts, huisarts en fysio. Kennismaken met met mensen bij gemeente en provincie. Ontwerpen van een leaflet en bedenken welke spullen ik niet moet vergeten mee te nemen. Voorbereiden op interviews door journalisten…. druk druk druk, het lijkt wel een reguliere baan. Ik voel hoe ik mezelf voorbij loop. Ho! Stop. Even een tandje terugschakelen naar alleen het hoogstnoodzakelijke: hardlopen, zwerfafval opruimen, schrijven.

Halverwege de uitzending van Isabelle fixt het wel, waarin ze het zowaar voor elkaar krijgt om een logeeradres in Moerkapelle voor me te regelen, rinkelt m’n telefoon. Fotograaf en allround aardigerd, Jeroen Tibbe doneert gul in de vorm van een serie foto’s die een beeld geven van wat ik een jaar lang ga doen. Hoe het zo gekomen is weet ik niet maar bij het zien van het resultaat ben ik zwaar onder de indruk van Jeroens kunnen, het zijn prachtige foto’s. Jullie krijgen ze nog niet te zien hoor, pas bij de lancering van de website.

Dankzij Isabelle en het redactieteam is de eerste week van mijn route compleet: Delft, Delfgauw, Bergschenhoek, Moerkapelle, Gouda. Voor de tweede week zoek ik nog een aardig logeeradres in Moordrecht. Wie helpt?

Pijl pijl

8 reacties leave one →
  1. Bruun van der Steuijt permalink
    11 september 2013 16:49

    Hey Anne ,

    We gaan je op donderdagmiddag 26 september in Delft enthousiast ontvangen!
    Ontvangst is inmiddels gepland in de agenda van wethouder Stephan Brandligt
    Sportieve groet
    Bruun van der Steuijt

  2. Natalie permalink
    8 september 2013 03:09

    Kom je ook naar spijkenisse?

  3. Micky van Dieren permalink
    7 september 2013 11:55

    Anne, je kunt wel bij mij logeren.
    Ik woon samen met mijn dochter midden in Moordrecht.

    • 7 september 2013 13:38

      Jippie!!!! Micky je bent m’n redder in nood en je aanbod komt als geroepen want ik was al bang dat ik op de stoep van het gemeentehuis moest overnachten. ; )

      • Micky van Dieren permalink
        7 september 2013 15:59

        Gelukkig, want ons gemeentehuis staat in Nieuwerkerk a d IJssel en dat is nog weer zo’n 8 km verder. Ik vind wat je doet een pracht actie! Je bent welkom.
        Ook wil ik even Elma bedanken, die mij tipte dat jij iemand in Moordrecht zocht.

  4. 5 september 2013 14:39

    Hi Anne,

    Nu zal ik maar tegen jou zeggen… adem in…. adem uit. 😉

    groetjes,

    Dorothé

  5. 5 september 2013 07:57

    Van iemand met een idee naar iemand met een plan en naar iemand die van hot naar her rent om dat plan als een droom in vervulling te laten gaan. Rennen is goed (dat is immers één van je drie pijlers!), maar kijk wel uit dat je jezelf niet voorbij rent. Nederland is klein, maar niet zo klein dat je je het kunt veroorloven om al uitgeput aan de start te staan.

    Maar hoe druk je het ook hebt…dit zijn allemaal goede dingen. Je mag trots op jezelf zijn dat je dit al voor elkaar hebt. Je hebt iets in beweging gezet waar ontzettend veel mensen blij en geïnspireerd door raken. Op naar een prachtjaar!

Plaats een reactie